23. února 2019

HRANÍ: Zvukostrom z Aliexpress

O zvukostromu jsem slyšela už dávno a těšila jsem se, až ho někde vyzkoušíme. Nakonec se zadařilo před pár měsíci v kavárně v Lese, o které jsem psala zde. Měli tam přímo 90 cm vysoký originál od Targe, od kterého jsme dceru nemohli odtrhnout a kuličky jely jedna za druhou. 

Uvažovali jsme, že bychom zvukostrom pořídili i domů, ale cena mě trochu odradila. Navíc jsem si nebyla jistá, jestli by se s tím opravdu hrála nebo to bylo jen tím, že to bylo nové. Takže nákup byl odsunut. Pak jsem ale narazila na zvukostrom na Aliexpress. Za pár korun. Hned jsem objednala na vyzkoušení a samozřejmě se s vámi musím podělit o pocity.

Obsah balení
Zvukostrom přišel po necelých třech týdnech od objednání. Byl v rozloženém stavu - zvlášť byla tyčka, podstavec i jednotlivé lístečky, které jdou dodávány ve 4 barvách. Součástí byly také 2 kuličky (bílá a růžová). Lístečků bylo o jeden navíc, což se hodí, kdyby se některý zlomil nebo ztratil. 




Skládání zvukostromu
Složení bylo jednoduché a trvalo asi 2-3 minuty. Tyčka se zasunula do podstavce a lístky se zatlačily do předem vyřezaných otvorů (v pořadí jakém chcete). Lístky jsem pak musela ještě trochu srovnat, protože když jsem poslala kuličku, na některých místech se zastavila. Ale stačilo jen zkontrolovat, aby každý lístek byl zasunutý uprostřed a od té doby nebyl žádný problém. 


Kvalita a způsob provedení
Vzhledem k ceně zvukostromu jsem nečekala příliš valnou kvalitu, ale byla jsem celkem překvapena. Lístky jsou sice jemnější, ale prozatím se nic nezlomilo, nezničilo ani neodřelo. A to už zvukostrom spadl dcerce několikrát na zem. 

Jeden lístek nedrží v otvoru stoprocentně a trošku vypadává, když se do něj strčí. Jakoby byl trošku užší. Ale naštěstí je v balení jeden navíc, takže jsme ho nahradili a zvukostrom funguje dál. 

Nahoře je udělaný žlábek, kde se může kulička položit a pak do ní stačí jen jemně strčit.



Nejdůležitější je ale zvuk. Ten není bohužel úplně melodický, je spíše takový dutý a ťukající. Ale posuďte sami na videu, kde uvidíte zvukostrom v akci.


Porovnání s Targe
Nedá mi to, abych neporovnala zvukostrom z Číny se tím od Targe, který je pro mě v této oblasti za top. Čínská verze není tak propracovaná, materiál je horší kvality, lístky jsou měkčí a nejvyšší možná varianta má jen 21 cm, takže je celkem malý.

Největší rozdíl je ale ve zvuku. Výrobek od Targe vydává krásně melodický, uklidňující a uchu lahodící zvuk. Tomu zvukostrom z Aliexpress nemůže ani konkurovat. Pokud tedy chcete zvukostrom kvůli zvuku, čínská varianta vás nenadchne.

Na druhou stranu pokud hodláte vyzkoušet, jestli dítě bude bavit posílání kuličky a vůbec takový typ hračky, zvukostrom z Aliexpress vám může pomoci. Sice vám kuličky nevykouzlí oslnivý zvuk, ale mohou zabavit. Navíc práce s kuličkou přispívá k rozvoji motoriky. 


Celkové hodnocení
Zvukostrom máme doma asi dva týdny a není den, kdy by nebyl používán. Vypadá navíc stále jako nový, a to přesto, že už zažil mnoho pádů a nešetrného zacházení. Jsem ráda, že jsme ho koupili, protože za těch pár korun službu určitě udělá.

Kuličky jsou menší, takže je třeba hlídat malé děti, aby je nespolkly. To by ale bylo stejné i u jiného zvukostromu. 

Kde koupit a za kolik?
Zvukostrom včetně poštovného vyšel na úžasných 56 Kč. Koupit ho můžete třeba zde.



Žádné komentáře:

Okomentovat